Problémy pro třetí tisíciletí
Vypredané
Kniha: Problémy pro třetí tisíciletí
Sedm největších nevyřešených otázek matematiky
Podrobnejšie info...
Tu je zoznam vlastností a atrbútov, ktoré sa nám podarilo zistiť. Ak chcete vedieť viac, kľudne nás kontaktujte.
- Katalógové číslo
- 36032
- Názov
- Problémy pro třetí tisíciletí
- Podnázov
- Sedm největších nevyřešených otázek matematiky
- EAN/ISBN
- 9788073630164
- Autor
- Keith Devlin
- Druh tovaru
- Kniha
- Rok vydania
- 2005/11
- Edícia
- Aliter
- Rozsah
- 272
- Rozmer
- 136×205×22
- Hmotnosť
- 0,38
- Stav
- Vypredané
- Sadzba DPH
- 10%
- Zľava
- 27%
Súbory na stiahnutie...
Máme pre vás pár dokumentov (PDF), ktoré nám poskytol vydavateľ. Najčastejšie to býva obsah knihy alebo ukážková kapitola
- Ukážka z knihy (242.5 KB)
Odporúčame mohlo by Vás zaujímať
Zákazníci, ktorí si kúpili Problémy pro třetí tisíciletí, si z kategórie Prírodné vedy na Literama.sk tiež často kupovali...
Hodnotenia zákazníkov mohlo by Vás zaujímať
Podeľ sa s nami o svoj názor a my ťa odmeníme vernostnými bodmi. Pomôžeš iným zákazníkom s kúpou tohto titulu. Chceš viac informácií o našom vernostnom programe?
Marek
4 z 5
19.04.2017 16:07:37
Dobrá kniha pre tých , ktorí si chcú urobiť obraz o posledných výzvach matematiky, ktoré neboli dokázané alebo vôbec pochopené. Na prečítanie knihy je nutná znalosť aspoň stredoškolskej matematiky a pretých čo mali aj matiku na vyške , bude viac pochopiteľná. Mňa zaujala najmä oblasť topoógie, kde je opísaná Poincarého domnienka. Rozoberať to v tejto recenzii nemá zmysel, ale ak ste niečo aspoň počuli v nedávnej dobe o Grigorijovi Pereľmanovi, tak asi viete o čom hovorím. Z niekoľkých matematických problémov tisícročia uvedených v tejto knihe, tento podivínky ruský matematik nedávno dokázal jej platnosť . A odmenu ktorá činila milión dolárov si odmietol prevziať. Problémy v knihe sú "polopatisticky" rozobrané. A asi okrem jedného, ktorý ako povedal sám autor, ani on nechápe. Je až tak zložitý, že ho chápe len malý okruh matematikov. Kniha vám však určite otvorí obzory a dovolí vám nahliadnuť aj ďalej , ako len v matematike strednej školy. Autor použil veľmi pekné prirovnanie, že v vo vysokej matematike sa vyzná len málo ľudí. Je to ako keď vidíte v diaľke Mount Everest. Niektorí študenti nevylezú ani na strom , aby ten Everest uvideli. Tí čo ho uvidia a pôjdu na vrchol majú cestu ťažkú. Stretávajú len málo pocestných , ktorí by im poradili a ukázali smer. Cesta na vrchol je čoraz ťažšia a ťažšia. A cestou stretávajú čoraz menej a menej pútnikov, až neostane nikto kto by im ukázal cestu, Cesta na vrchol trvá roky a cesta naň nemusí byť úspešná. Stačí malá chyba a je potrebné sa vrátiť späť a po nejakej dobe to skúsiť znova. Riešenie je v nedohľadne a vysoko. Niekto však dosiahne vrchol Everestu a odmenou je okrem nádherného výhľadu veľký pocit zadosťučinenia.