Rhetoric of Logotypes: A Primer for Visual Language

Kniha: Rhetoric of Logotypes: A Primer for Visual Language
Katalógové číslo: 277277 viac »
24,76

Novinka , vychádza (dátum nie je určený)
NEDOSTUPNÉ

Kniha: Rhetoric of Logotypes: A Primer for Visual Language

The creation of a logotype as one of the most important elements of corporate design is a challenging task for commu- nication designers. The concept that a good logotype is by definition a persua- sive logotype creates a direct link to the genre of rhetoric, which, according to Aristotle, has the power of observing the means of persuasion on almost any subject. It follows that rhetoric con- cepts and methods are ideally suited for understanding the effectiveness of logotypes to expand the horizon of applied design work. In this publication the author illustrates how designers can utilize the tools of rhetoric, a sci- ence that dates back more than 2,500 years. Stylistic devices play a central role in this as logotypes are analyzed and classified to determine which communicative strategies and intended effects they fulfill. The theoretical in- sights gained from this provide design- ers with a wealth of knowledge that facilitates analysis, idea generation, and argumentation along with a deeper understanding of the design process.
Podrobnejšie info...

Tu je zoznam vlastností a atrbútov, ktoré sa nám podarilo zistiť. Ak chcete vedieť viac, kľudne nás kontaktujte.

Katalógové číslo
277277
Názov
Rhetoric of Logotypes: A Primer for Visual Languag
EAN/ISBN
9783721209570
Druh tovaru
Kniha
Stav
Novinka
Sadzba DPH
10%
Zľava
16%

Hodnotenia zákazníkov mohlo by Vás zaujímať

Podeľ sa s nami o svoj názor a my ťa odmeníme vernostnými bodmi. Pomôžeš iným zákazníkom s kúpou tohto titulu. Chceš viac informácií o našom vernostnom programe?

Najprv sa prihlás, za kvalitnú recenziu a hodnotenie Ťa odmeníme!
Tvoje hodnotenie:
Odoslať
Rhetoric of Logotypes: A Primer for Visual Language zatiaľ nikto nehodnotil. Podeľte sa s ostatnými o svoj názor! Možno im tak pomôžete pri ich rozhodovaní.