Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho KYBEROS Group, s.r.o., IČO: 44 792 042 („predávajúci” alebo „prevádzkovateľ") a jeho zákazníkov („kupujúci”) a vo svojom aktuálnom znení riadia obsah kúpnej zmluvy (alebo zmluvy o budúcej zmluve) medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe tovaru z internetového obchodu http://www.literama.sk ("Literama.sk" "Literama" alebo "portal"), kontaktný email: info@literama.sk, kontaktný telefón: 0948 199 999.

Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH). Spoločnosť je zapísaná do Obchodného registra Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro., vložka č. 21700/R.

Orgánom dozoru je Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa. Adresa: Andreja Sládkoviča 11, 971 01 Prievidza.

  1. Objednávanie
    1. Registrácia
    2. Vernostný program
  2. Platobné podmienky
  3. Dodacie podmienky
  4. Prevzatie tovaru
  5. Vrátenie tovaru
  6. Záruka a reklamácie
  7. Spracovanie údajov
  8. Ochrana obsahu
  9. Záverečné ustanovenia

1. Objednávanie

Kupujúci potvrdením a odoslaním každej svojej objednávky akceptuje tieto VOP, čím uzatvára s predávajúcim kúpnu zmluvu na objednaný tovar.

1.1 Registrácia

Pred vytvorením prvej objednávky sa kupujúci zaregistruje. Registrácia je bezplatná, kupujúci sa registráciou nezaväzuje k žiadnemu nákupu, získava tým možnosť byť informovaný o stave vybavovania jeho objednávok, prístup ku všetkým realizovaným objednávkam, faktúram, možnosť zúčastňovať sa v súťažiach organizovaných predávajúcim a možnosť využívať výhodu zliav, benefitov a personalizovaných služieb internetového obchodu (profil, priečinky, vernostný program).

1.2 Vernostný program

Predávajúci sa zaväzuje kupujúcemu v rámci kúpnej zmluvy započítať za jeho každý nákup vernostné body. Kupujúci sa zaväzuje dodržiavať všetky nasledujúce pravidlá a podmienky vernostného programu:

Členstvo vo vernostnom programe je bezplatné a časovo neobmedzené pre všetkých registrovaných zákazníkov s aktívnym odberom noviniek (newslettra). Účasť vo vernostnom programe je osobná a neprenosná. Účasť nie je obmedzená vekom. Každý registrovaný zákazník obchodu získa za objednávku určitý počet bodov podľa aktuálne platného bodovníka zverejneného na stránkach obchodu. Do zisku bodov sa nezapočítavajú benefity alebo iné výhody (zľavové kupóny). Body je možné získať aj za recenziu produktu. Recenzie musia byť vlastným dielom, neanonymné, originálne, inde nepublikované a relevantné k titulu. Body je možné po častiach alebo ako celok zameniť za zľavové kupóny, ktoré majú časovo obmedzenú platnosť. Zľavové kupóny sú neprenosné, nie je možné ich premeniť spätne na body. Nazbierané vernostné body nie je možné presúvať, dediť alebo darovať a nie je možné si za ne nárokovať hotovosť alebo inú formu kompenzácie. 

Za neprevzaté objednávky a vrátený tovar môžu byť body z vernostného účtu zákazníka odrátané. Registrácia alebo vernostný program môže byť zrušený pri zápornom bodovom stave účtu zákazníka a ďalej z dôvodu porušenia pravidiel vernostného programu alebo všeobecných obchodných podmienok obchodu.

2. Platobné podmienky

Ceny uvedené v internetovom obchode sú platné v čase objednania tovaru a potvrdenia objednávky. Všetky ceny tovarov a služieb sú uvádzané vrátane DPH pokiaľ nie je uvedené inak.

Kúpnu cenu tvorí cena tovaru a expedičný poplatok (napr. cena poštovného, cena balného a pod.). Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej sumy v prospech účtu predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo na tovar až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.

2.1 Spôsob doručenia a expedičné poplatky

Spôsob platby si vyberie kupujúci v priebehu tvorby a potvrdenia objednávky. Predávajúci môže zmeniť spôsob dopravy na iný druh alebo vyššiu triedu (na svoje náklady) v záujme doručiť zásielku skôr, kvalitnejšie alebo bezpečnejšie alebo z dôvodu, že to dispozícia pôvodnej prepravy neumožňuje (dopravná výluka, nadrozmerné, alebo iné obmedzenia).

K cene tovaru sú podľa spôsobu dopravy pripočítané expedičné poplatky podľa nasledujúcich pravidiel:

Spôsoby expedície *)

Pre nákup do 59,90€ **)

za 59,90€ a viac **)

DORUČENIE NA VAŠU POŠTU, naše bežné štandardné doručenie, doručenie na zvolenú pobočku Slovenskej pošty podľa zadaného PSČ spravidla v nasledujúci pracovný deň od expedície, úložná doba na pošte je 18 dní

   
  • pri bezhotovostnej platbe
2,69 € ZADARMO
  • pri dobierke
2,99 € 1,99 €

DORUČENIE NA ADRESU, doručenie poštovým kuriérom na určenú adresu, spravidla v nasledujúci pracovný deň od expedície, ak Vás zásielka nezastihne doma, uloží sa na pošte ako v predchádzajúcom prípade 

   
  • pri bezhotovostnej platbe - napr. elektronickým prevodným príkazom
2,99 € ZADARMO
  • pri dobierke - platba v hotovosti pri prevzatí zásielky
3,99 € 1,99 €
DORUČENIE KURIÉROM: preprava komerčným zmluvným kuriérom GLS, dodanie na určenú adresu spravidla v nasledujúci pracovný deň od expedície    
  • pri bezhotovostnej platbe
3,59 € ZADARMO
  • pri dobierke
3,99 € 1,99 €

EXPEDÍCIA V PRIEVIDZI: príprava na osobný odber / vyzdvihnutie na výdajnom mieste Literama.sk v Prievidzi okamžite po email/SMS avíze, otváracie hodiny zasielame vždy aktuálne v expedičnej správe

   
  • pri bezhotovostnej platbe - napr. elektronickým prevodným príkazom
ZADARMO ZADARMO
  • pri dobierke, hotovosti
ZADARMO ZADARMO

*) Uvedené ceny sú konečné len v prípade že počet objednaných titulov nepresiahne 20 ks, suma objednávky nepresiahne hodnotu 200€ a váha titulov objednávky nepresiahne 30kg. Pri prekročení aspoň jednej z týchto limitných hodnôt sa stanoví expedičný poplatok za balné, o čom bude predávajúci kupujúceho pred expedíciou informovať.

**) Hodnota nákupu predstavuje sumu tovaru bez prípadných priznaných benefitov ako napr. zľavový kupón a pod.

2.2 Spôsob platby

Spôsob platby si vyberie kupujúci v priebehu tvorby a potvrdenia objednávky. Tovar je možné zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:

  • dobierka - platba v hotovosti pri prevzatí, zákazník zaplatí za tovar doručovateľovi alebo predávajúcemu v prípade osobného odberu. Objednávka sa vybavuje ihneď po jej prijatí.
  • bankový prevod - platba bezhotovostne elektronickým bankovým prevodom na základe platobného predpisu zaslaného na registračný email kupujúceho. Objednávka bude vybavená po pripísaní celej kúpnej ceny.

V prípade, že kupujúci platí bankovým prevodom, je povinný uhradiť celkovú sumu v prospech účtu predávajúceho do 7 dní odo dňa vystavenia podkladov k platbe. V prípade, že kupujúci neuhradí objednaný tovar riadne a načas a preukázateľným spôsobom nezrušil objednávku, predávajúci má právo stornovať objednávku a odstúpiť od kúpnej zmluvy.

Predávajúci si vyhradzuje právo právo určiť spôsob platby alebo odmietnuť vybavenie ďalšej objednávky kupujúcemu s nevyrovnanými pohľadávkami.

2.3 Neuhradené zásielky

Za objednávky neuhradené v lehote splatnosti podľa príslušného daňového dokladu si predávajúci bude nárokovať úrok vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.

2.4 Neprevzaté zásielky

Každá objednávka alebo expedovaná zásielka je kupujúcemu oznámená viackrát - objednávka pri prijatí a potvrdení, zásielky emailom pri expedícii, kuriérom pred doručením, pred koncom poštovej úložnej doby opäť emailovou správou. Predávajúci preto neakceptuje storno objednávky zo strany kupujúceho až po jej expedovaní. Expedovanú zásielku je kupujúci povinný prevziať, aby predávajúcemu nevznikla škoda alebo dodatočné náklady. Neprevzatím zásielky vzniká predajcovi priama škoda na poštovnom, balnom, poplatkoch za spätné doručenie a ďalších súvisiacich službách. Preto, ak kupujúci preukázateľne nestornoval (písomne alebo správou cez web literama) objednávku pred jej expedíciou, za neprevzatú zásielku mu bude evidovaná pohľadávka v hodnote 8€ alebo vo výške skutočnej škody.

2.5 Vrátené zásielky

Kupujúci zodpovedá za správnosť poskytnutých údajov. Ak dôjde v dôsledku nesprávnych údajov k nedoručenia a/alebo vráteniu zásielky prepravcom, predávajúcemu vzniká škoda na poštovnom, balnom, poplatkoch za spätné doručenie a ďalších súvisiacich službách. Predávajúci si uplatní takúto škodu a zvýšené náklady u kupujúceho. Voči kupujúcemu bude evidovaná pohľadávka v hodnote 8€ alebo vo výške skutočnej škody.

3. Dodacie podmienky

3.1 Dodacia lehota

Dodacia lehota 15 dní je maximálna doba, do koľkých pracovných dní daný titul predajca odosiela - odovzdáva prepravcovi. Spravidla je však tovar expedovaný omnoho skôr, najčastejšie od 2 do 7 dní. Lehoty uvedené pri každom jednom titule majú informatívny charakter, vychádzajúci z dodávateľsko-odberateľských skúseností. V prípade titulov, ktoré ešte neboli vydané (predpredaj), sú všetky uvádzané termíny len orientačné, predobjednaný titul zasielame obratom hneď po jeho naskladnení, avšak objednávka s viacerými titulmi sa vybavuje vždy ako celok.

Dodacia doba závisí prevažne od tretích strán (dodávateľov). V prípade objednania tovarov s rozdielnou dodacou lehotou, bude objednávka expedovaná kupujúcemu naraz v jednej zásielke podľa najdlhšej dodacej lehoty. V prípade, že kupujúci požaduje, aby mu bol tovar doručený postupne, je potrebné to uviesť v poznámke objednávky, v tomto prípade kupujúci platí náklady na doručenie každej zásielky jednotlivo.

Dodacia lehota začína plynúť v prípade platby elektronickým bankovým prevodom pripísaním celej kúpnej ceny na účet predávajúceho podľa predpisu. V prípade spôsobu platby dobierkou plynie dodacia lehota od zaslania potvrdenia o prijatí objednávky potvrdzujúcou správou na registračný email kupujúceho.

Ak nebude možné objednaný tovar zaslať kupujúcemu podľa deklarovaných termínov, oznámi predávajúci kupujúcemu predpokladaný termín dodania. V tomto prípade si vyžiada súhlas kupujúceho. Dodacia lehota sa považuje za splnenú včas, ak je tovar odovzdaný na expedíciu najneskôr v posledný deň dohodnutej alebo dodatočne dohodnutej dodacej lehoty. Dodacia lehota môže byť primerane k okolnostiam predĺžená, ak je oneskorenie spôsobené vis major alebo okolnosťami nezavinenými predávajúcim.

Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie zásielky zavinené dopravcom, za poškodenie zásielky zavinené dopravcom, za prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu (dodávateľa) v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia prípadne zrušenia distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok.

Predávajúci môže objednávku zrušiť v prípade, keď sa tovar už nevyrába, nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena. V týchto prípadoch je predávajúci povinný kupujúceho kontaktovať a dohodnúť riešenie. Právo zrušiť objednávku je možné i v tom prípade, že kupujúci uviedol v objednávke nesprávne údaje a nie je možné ho skontaktovať.

3.2 Rozsah doručovania

Tovar je dodávaný v rámci územia Slovenskej republiky prostredníctvom zásielok Slovenskej pošty a.s. alebo ďalších zmluvných kuriérskych spoločností (ďalej ako „dopravcovia“). Spôsob dodania si vyberie kupujúci sám pri potvrdení objednávky.

3.2 Iné obmedzenia

V prípade zľavneného a akciového tovaru si predávajúci vyhradzuje právo na obmedzenie počtu predávaného tovaru na rozsah primeraný spotrebe jednej domácnosti.

4. Prevzatie tovaru

Kupujúci je povinný pri prevzatí zásielky skontrolovať nepoškodenosť a neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek závad tieto bezodkladne oznámiť doručovateľovi a požadovať urobiť o tom zápis. Kupujúci je povinný neprebrať zásielku od dopravcu v prípade poškodenia obalu, pričom túto skutočnosť uvedie doručovateľovi ako dôvod neprevzatia zásielky. V opačnom prípade mu reklamácia tovaru nemusí byť uznaná.

Kupujúci je povinný hneď po prevzatí skontrolovať stav tovaru. Ak tovar vykazuje viditeľnú vadu, je kupujúci povinný bezodkladne, najneskôr do 24 hodín preukázateľne o tom informovať predávajúceho. Na reklamácie takéhoto druhu sa neskôr nebude brať ohľad.

Predávajúci nezodpovedá za obsahovú náplň tovaru, ktorú nevie preveriť(napr. uzavretý originálny obal), ani za vhodnosť produktu vzhľadom na zákazníka (nevhodný obsah pre určité vekové skupiny a pod.).

5. Vrátenie tovaru

Od kúpnej zmluvy je možné odstúpiť a zakúpený tovar je možné vrátiť do 14 dní od prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak je zaslané oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, musí tak urobiť preukázateľným spôsobom, písomne listom alebo e-mailom (použite vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy).

Kupujúci doručí spolu so svojou žiadosťou predmetný tovar preukázateľne na poštovú adresu predávajúceho alebo osobne. K zásielke musí byť priložená kópia faktúry, v prípade dobierky kópia dokladu o úhrade a číslo účtu, kde bude kupujúcemu poukázaná suma za vrátený tovar.

Zo sumy za vrátený tovar z odstúpenej zmluvy sa odpočítajú výhody (napr. poštovné zdarma), ktoré mohli byť objednávke predtým pôvodne priznané, ak vrátením tovaru daná objednávka tieto vlastnosti a atribúty výhod už nespĺňa. V prípade neoprávneného vrátenia tovaru bude tovar vrátený kupujúcemu na jeho náklady.

Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,

Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné v prípade poškodenia tovaru, bez originálneho obalu (ak ho tovar obsahoval), ďalej ak má tovar známky používania, ak sa jedná sa o tovar objednaný špeciálne na zákazku (tovar, ktorý nie je bežne skladom, zahraničná literatúra a pod.) a keď to povaha výrobku neumožňuje (download, súvisiace služby).

Platba za zakúpený tovar bude vrátená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu. Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu expedície bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak sa tovar odošle späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy vlastností a funkčnosti tovaru.

Spotrebiteľ / kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej v nasledovných prípadoch: a) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala poskytovať s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,  c) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek Kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho, d) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, e) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený, f) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, g) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho, h) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak bol tento obal rozbalený.

6. Záruka a reklamácie

Zákonná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Dokladom o predaji je faktúra, ktorá slúži zároveň ako dodací a záručný list. Právo zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Reklamácia sa nevzťahuje na chyby alebo poškodenie spôsobené počas štandardného používania tovaru.

Kupujúci doručí spolu so svojou písomnou reklamáciou predmetný tovar preukázateľne (napr. doporučenou zásielkou) na poštovú adresu predávajúceho alebo osobne. K zásielke musí byť priložená kópia faktúry, v prípade dobierky kópia dokladu o úhrade. Reklamačné konanie začína plynúť dňom prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim a končí dňom vybavenia reklamácie kupujúcemu alebo zamietnutia reklamácia (najneskôr do 30. dňa od prevzatia reklamovaného tovaru). O výsledku reklamácie je kupujúci informovaný bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie, zároveň mu bude doručené prostredníctvom e-mailu vyjadrenie.

V prípade opodstatnenej reklamácie sa tovar vymení za nový. Ak výmena tovaru nie je možná, kupujúcemu sa vráti cena tovaru na jeho účet. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tento tovar vrátený zákazníkovi na jeho náklady. V prípade neoprávnenej reklamácie bude zákazníkovi účtovaný poplatok maximálne do výšky 5€ za služby a iné úkony spojené s vybavením takéhoto prípadu.

Kupujúci (spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) subjektu (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. ARS sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. ARS sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. ARS sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

7. Spracovanie údajov

Predávajúci v zmysle VOP  a kúpnej zmluvy spracúva poskytnuté údaje kupujúceho (v rozsahu meno, adresa dodania, adresa fakturačná, email, telefónne číslo) vyplnených pri registrácii a pri objednávke v zmysle zákona na ochranu osobných údajov z dôvodu identifikáce kupujúceho a za účelom plnenia predmetu kúpnej zmluvy - vybavenie objednávky, započítanie zliav a benefitov z vernostného programu, ku ktorým sa predávajúci zaviazal, vystavenie faktúry, doručenie alebo dodanie tovaru.

Kupujúci poskytne k vybaveniu svojej objednávky pravdivé a úplné údaje. Za správnosť poskytnutých údajov zodpovedá kupujúci. Poskytnuté údaje sú pre kontrolu zasielané kupujúcemu emailom: potvrdenie o registrácii, potvrdenie o prijatí objednávky. V prípade zistenia pochybenia je kupujúci povinný bezodkladne a preukázateľne kontaktovať predávajúcu stranu a požiadať o opravu údajov, aby sa zabránilo škodám a zbytočným zvýšeným nákladom na strane predávajúceho. Za škody a zvýšené náklady spôsobené takto nesprávne uvedenými údajmi zodpovedá kupujúci v plnom rozsahu.

Kupujúci má právo na informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, právo na odpis osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, právo na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov v priebehu spracúvania, právo na likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania. Žiadne ďalšie práva kupujúceho nie sú v zmysle zákona dotknuté alebo inak obmedzené.

Kupujúci dáva týmto súhlas predávajúcemu na zasielanie obchodných informácií, ponúk a reklamných správ formou listov alebo emailov. Kupujúci súhlasí, aby prevádzkovateľ poskytol registračný e-mail kupujúceho tretej strane (prevádzkovateľom portálov Heureka.sk, Pricemania.sk, Najnakup.sk) za účelom získania spätnej väzby a hodnotenia nákupu zo strany kupujúceho. Súhlas sa udeľuje na dobu neurčitú a je ho možné kedykoľvek odvolať písomnou formou, emailom alebo písomne na adresu sídla predávajúceho. Kupujúci môže využiť svoje právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely.

Predávajúci môže tretím stranám alebo verejnosti poskytnúť alebo sprístupniť spracúvané údaje alebo súhrnné štatistické informácie a s tým spojenými obchodnými údajmi, ak na základe nich nie je možné nijakým spôsobom priamo identifikovať jednotlivých zákazníkov.

8. Ochrana obsahu

Všetky práva na materiály uverejnené na portále sú vyhradené. Akékoľvek použitie obsahu - celku alebo častí, najmä rozmnožovanie a šírenie textov, obrázkov, fotografií či ukážok akýmkoľvek mechanickým alebo elektronickým spôsobom je bez písomného povolenia prevádzkovateľa zakázané. Autori a majitelia autorských práv obsahu uverejneného na tomto portále si v zastúpení prevádzkovateľa vyhradzujú právo udeľovať súhlas na kopírovanie, rozmnožovanie a na verejný prenos ich diel, ako aj na verejné rozširovanie rozmnoženiny ich materiálov v zmysle autorského zákona.

9. Záverečné ustanovenia

Tieto VOP platia v čase odoslania elektronickej objednávky, pokiaľ nie je medzi účastníkmi písomne dohodnuté inak. VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa riadne zoznámil so znením VOP, že im porozumel a bez výhrad ich akceptuje.

V prípade, že tieto všeobecné obchodné podmienky neustanovujú inak, riadia sa práva a povinnosti účastníkov príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných v Slovenskej republike.

(Platné od 1.12.2016)